Samenwerkingspartners

Passend onderwijs Haarlemmermeer

Het Kompas maakt, samen met collega Aloysiusscholen De Klimboom en De Fakkel, deel uit van Het Samenwerkingsverband Passend onderwijs Haarlemmermeer. Dit samenwerkingsverband is een vereniging waarin diverse schoolbesturen binnen de Haarlemmermeer vertegenwoordigd zijn als lid. Het doel van het samenwerkingsverband is dat passend onderwijs aansluit bij de mogelijkheden en onderwijsbehoeften van alle kinderen. Het is de ambitie van het samenwerkingsverband in de Haarlemmermeer om onderwijsondersteuning zoveel mogelijk op maat te maken voor elk kind in zijn eigen klas en op zijn eigen school. Als deze ondersteuning op de eigen school niet haalbaar en uitvoerbaar is, zal gezocht worden naar de beste plek waar deze ondersteuning wel geboden kan worden. Lees meer over het samenwerkingsverband op de website van Passend onderwijs Haarlemmermeer.

Samenwerking De Klimboom en De Fakkel

Het Kompas werkt nauw samen met twee andere Aloysiusscholen in de Haarlemmermeer: De Klimboom in Hoofddorp en De Fakkel in Nieuw-Vennep. Wij werken vanuit dezelfde visie, maar er zijn ook verschillen en elke school heeft een eigen sfeer.